Vilkår & Betingelser

1. Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og handelsloven og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

2. Bestilling

Når du har bestilt en eller flere varer fra Ola & Oline vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Dersom det er feil og varen er utsolgt vil vi kreditere beløpet eller oppdatere din faktura.

3. Priser og betaling

Alle priser er i norske kroner (NOK) og er inkludert merverdiavgift (mva). Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer på siden. Ta kontakt med oss om du har spørsmål. Hos olaogoline.no betaler du trygt og enkelt med kort, Klarna eller Vipps. Alle persondata håndteres i henhold til Lov om Personopplysninger.

4. Forsendelse/frakt

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Vi forsøker å behandle alle ordrer så raskt som mulig. Normal behandlingstid er 1-2 arbeidsdager. Vi tar forbehold om at det kan forekomme noe lengre levering ved stor pågang/mye salg. Vi sender ordrene med Posten/Bring. Normalt tar det 2-5 virkedager fra ordren din blir pakket hos oss til den ankommer ditt postkontor, pakkeboks eller postkasse.

Vi opererer med en fast fraktkostnad på 99 NOK og fri frakt for ordre over 1500 NOK. Gjeldende fraktsatser gjelder til norske adresser. For uavhentede pakker som ikke er avtalt på forhånd med olaogoline.no vil du bli belastet med et gebyr på kroner 250 NOK inkl. mva.

Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til selger og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet så skal du også melde dette direkte til utleveringsstedet.

5. Avbestilling/angrefrist/reklamasjon

Dersom du ønsker å avbestille varene tar du snarest kontakt med oss. Om varene er sendt må angrerfristen benyttes, hvis ikke kansellerer vi ordren og gir deg pengene tilbake. I henhold til angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover.

Dersom du vil angre på kjøpet skal varen(e) returneres ubrukt, med lappene på og i eventuell original emballasje. Send mail til post@olaogoline.no om du ønsker å sende noe i retur. Du vil da få tilsendt en link på e-post som benyttes til returen.

6. Garantier og service

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10 i Forbrukerloven. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller www.forbrukerradet.no.

7. Kontaktinformasjon

OLA OG OLINE AS
Gamle Stokkavei 1
4313 SANDNES, Norge
post@olaogoline.no
Organisasjonsnummer: 932200953